Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(66)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(65)
Poradniki i przewodniki
(8)
E-booki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(129)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(3)
Placówka
Planeta 11
(22)
DGiOZ
(1)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(1)
Filia nr 2
(4)
Filia nr 4
(3)
Filia nr 5
(14)
Filia nr 6
(14)
Filia nr 9
(14)
Filia nr 10
(26)
Filia nr 12
(8)
Filia nr 13
(15)
Filia nr 15
(5)
Filia nr 16
(4)
Filia nr 18
(8)
Autor
Gordon Thomas (1918-2002)
(10)
Sujak Elżbieta (1925-2021)
(7)
Makowska Alicja
(6)
Burch Noel
(3)
Gaul Dorota
(3)
Moneta-Malewska Maria
(3)
Szafrańska-Poniewierska Dorota
(3)
Bartołd Robert
(2)
Bradley Michael J
(2)
Cox Michael
(2)
Grzesiak Ewa
(2)
Janicka-Szyszko Renata
(2)
Kilian Jarosław (1962- )
(2)
Kownacka Mirosława
(2)
Makowski Aleksander (pedagog)
(2)
Pankowska Krystyna
(2)
Reeve Philip
(2)
Steblecka-Jankowska Magdalena
(2)
Adamczyk Dariusz (1970- )
(1)
Adamczyk-Bębas Wioleta (1981- )
(1)
Adamska Magdalena
(1)
Arenes Jacques
(1)
Aron Elaine N
(1)
Arystofanes (ok. 445-ok. 385 p.n.e.)
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Barbaro Bogdan (1949- )
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bradley Jonathan
(1)
Broszkiewicz Barbara
(1)
Butenko Bohdan (1931-2019)
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chętkowski Dariusz (1970- )
(1)
Ciszewska Magdalena (tłumaczka)
(1)
Coles Robert (1929- )
(1)
Czechowska Anna
(1)
Dalloz Danielle
(1)
Davidson Alan
(1)
Davidson Robert
(1)
Dowd Tom
(1)
DuBois Reinmar (1948- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Duneton Claude (1935- )
(1)
Elias Maurice J
(1)
Elliot Julian
(1)
Faber Adele
(1)
Friedlander Brian
(1)
Goldstein Lea
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Harris Rachel
(1)
Hart Archibald D
(1)
Hart-Weber Catherine
(1)
Hawn Tavi
(1)
Heck Alfons (1928-2005)
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Jankowska Hanna (tłumaczka)
(1)
Jarek Jerzy
(1)
Jastrun Daniel
(1)
Jelly Ellie
(1)
Jones Bill
(1)
Josephson Michael S
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kalinowski Leon Marian
(1)
Kamińska Anna Dorota
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Klug Dave
(1)
Kobierski Konrad
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kosińska Katarzyna
(1)
Kozubal Krystyna
(1)
Law Nolte Dorothy
(1)
Machowski Michał
(1)
Majewska Małgorzata (pedagog)
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Masłoń Jacek
(1)
Mazlish Elaine (1925- )
(1)
McDowell Josh
(1)
Nerwińska Elżbieta
(1)
Nichols Michael P
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
Olweus Dan (1931-2020)
(1)
Orszulewska Karolina
(1)
Ostrowska Agata (1990- )
(1)
Pająk Zofia
(1)
Peter Val J
(1)
Place Maurice
(1)
Prostak Maciej
(1)
Pruitt David B
(1)
Rancourt Anne de (1955- )
(1)
Redlicka Anna
(1)
Reichert Michael C
(1)
Rogers Peter D
(1)
Runkel Hal Edward
(1)
Rybak Katarzyna
(1)
Rylke Hanna
(1)
Samson Andrzej (1947-2009)
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Spólny Jacek
(1)
Stachyra Wojciech
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szulgit Przemysław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(3)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(69)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Film polski
(1)
Literatura grecka
(1)
Temat
Młodzież
(48)
Wychowanie w rodzinie
(36)
Dzieci
(25)
Młodzież szkolna
(14)
Relacje międzyludzkie
(8)
Narkomania
(6)
Narkotyki
(5)
Wychowanie
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie plastyczne
(3)
Dziecko trudne
(2)
Hitler-Jugend
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Nazizm
(2)
Pokwitanie
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Trzecia Rzesza (1933-1945)
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Arystofanes (ok. 445-ok. 385 p.n.e.)
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberseks
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Deutsches Jungvolk
(1)
Dysforia płciowa
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etyka
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Gender
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Heck, Alfons (1928-2005)
(1)
Indoktrynacja
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Komputery
(1)
Literatura grecka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Motywacja wewnętrzna
(1)
Młodociane matki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Organizacje paramilitarne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Płeć psychologiczna
(1)
Reklama internetowa
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Rozwój seksualny
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Savoir-vivre
(1)
Smartfon
(1)
Sofiści
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Sukces
(1)
Szkolnictwo
(1)
Totalitaryzm
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Transseksualizm
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wrażliwość
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zawiść
(1)
Ziemer, Gregor (1899-1982)
(1)
Temat: dzieło
Nephelai
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Ateny (Grecja)
(1)
Niemcy
(1)
Trzebinia (woj. małopolskie, pow. chrzanowski, gm. Trzebinia)
(1)
Gatunek
Wydawnictwa popularne
(16)
Poradnik
(10)
Praca zbiorowa
(4)
Edycja krytyczna
(1)
Film edukacyjny
(1)
Komedia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Reportaż
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
71 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika - teatr w szkole (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem / Mikołaj Marcela. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2020. - 301, [3] strony ; 21 cm.
Po co waszym dzieciom edukacja i jakiej edukacji wymaga od nas wszystkich przyszłość? Jak uczy się mózg dziecka? Od czego zależy motywacja wewnętrzna? Jak tworzyć dzieciom warunki do uczenia się? Jak rozwijać potencjał waszych dzieci? Jak przejść od kultury nauczania do kultury uczenia się w szkole i w domu? Jak uczyć dzieci szczęścia? Co ma wspólnego miłość bezwarunkowa z edukacją? I w końcu dlaczego i jak rodzice mogą zmieniać edukację swoich dzieci? Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem nie tylko odpowiada na te i wiele innych pytań. Prezentuje także praktyczne i proste do wprowadzenia w domach oraz szkołach rozwiązania, dzięki którym wasze dzieci same będą się chciały uczyć i rozwijać. Pozwolą one wam i waszym dzieciom inaczej spojrzeć na edukację i dostrzec w niej to, co naprawdę istotne - a na co obecnie niemal zupełnie nie zwraca się uwagi w systemowym procesie edukacji. Mikołaj Marcela daje wskazówki, jak pomóc uczniom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości ludźmi, którzy z nadzieję patrzą w przyszłość. Po lekturze tej książki nie będzie wam już nigdy straszne ani zdalne nauczanie, ani powrót waszych dzieci do publicznej szkoły, ani myśl o zmierzeniu się z edukacją domową. Przede wszystkim jednak przestaniecie toczyć z dziećmi nieustanne spory o naukę i nie będziecie już musieli z nimi wariować. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dziecko (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wychowanie w rodzinie (1 egz.)
Książka
W koszyku
W czasach, gdy wielu chłopców przeżywa kryzys, bardzo potrzebujemy przewodnika, aby pomóc im wyrosnąć na silnych i empatycznych mężczyzn. Psycholog Michael Reichert w swojej książce wykorzystuje wieloletnie badania, by podważyć odwieczne przekonania dotyczące tego, jak chłopcy stają się mężczyznami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób stereotypy dotyczące chłopców, którzy muszą być „twardzi” i „męscy”, mogą spowodować ich wycofanie, prowadząc do gniewu, izolacji, a nawet destrukcyjnych zachowań. Kluczem do zmiany jest sposób, w jaki rodzice, wychowawcy i mentorzy pomagają chłopcom rozwijać się społecznie i emocjonalnie. Reichert oferuje czytelnikom wskazówki krok po kroku, jak to zrobić: • Słuchanie i obserwowanie bez osądu, aby chłopcy wiedzieli, że są słyszani. • Pomaganie im w tworzeniu silnych więzi z nauczycielami, trenerami i innymi wzorami do naśladowania. • Zachęcanie ich do mówienia o swoich uczuciach na temat płci przeciwnej i podkreślanie znaczenia szacunku wobec kobiet. Przy wsparciu psychologii i neuronauki książka pomoże rodzicom i opiekunom zbudować dla ich synów dzieciństwo, które pozwoli im wyrosnąć na pewnych siebie, zdolnych i życzliwych mężczyzn. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wychowanie w rodzinie (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Psychologia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nastolatki (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera teksty publikowane na łamach "Problemów Opiekuńczo-Wychowawczych" od października 2004 r. do października 2006 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Pedagogika (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko na cyfrowym odwyku : jak bez krzyku oderwać dziecko od komputera i smartfona / Małgorzata Majewska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 220, [4] strony : ilustracje ; 22 cm.
Czy masz wrażenie, że twoje dziecko nie odrywa nosa od komputera? A kiedy już to zrobi, nie rozstaje się ze smartfonem? Próbujesz odciągnąć je od ekranu, ale każda próba kończy się awanturą, która i tak niczego nie zmienia? Obawiasz się, że to uzależnienie i chcesz w końcu coś z tym zrobić? Ten poradnik pomoże ci odzyskać kontrolę nad tym, ile czasu twoje dziecko spędza w sieci. Dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem o zagrożeniach wynikających z przebywania w przestrzeni wirtualnej, tak byście obydwoje byli po tej samej stronie. Odbudujesz z nim kontakt i nauczysz się, jak zachować równowagę pomiędzy czasem online i offline. Autorka podczas 17 lat pracy w cyfrowych mediach poznała od podszewki świat reklamy i mechanizmy działania firm digitalowych. Przeszła drogę cyfrowego odwyku z własną rodziną. Dziś pomaga innym uniknąć pułapek uzależnienia od internetu. Małgorzata Majewska – pedagożka-terapeutka, coach, trenerka redukcji stresu, praktyczka porozumienia bez przemocy. Propaguje empatię i współpracę opartą na relacji. W stosunkach rodzic-dziecko uważa, że najważniejsza jest więź oraz wzajemna akceptacja. Jeśli naprawdę o nie zadbamy, wychowanie przestanie być walką.[lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Psychologia dziecka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspieraj i celebruj tożsamość swojego dziecka! Pomoże ci w tym nasz przewodnik dla rodziców. Wizja rozmowy o tożsamości płciowej z dzieckiem może się wydawać przytłaczająca, jednak dzięki odpowiednim wskazówkom możesz nawiązać zdrową, otwartą komunikację i stworzyć afirmujące środowisko. Nieważne, czy twoje dziecko jest cispłciowe, różnorodne płciowo, transpłciowe, czy wciąż nie jest pewne swojej tożsamości - w przewodniku znajdziesz praktyczne rady i strategie, które pomogą ci zaakceptować je takim, jakie jest, i wspierać w okresie poprzedzającym dojrzewanie. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 1103)
Celem niniejszej książki jest analiza wyzwań, profilaktyki i wychowania dzieci i młodzieży w kontekście ich uczestnictwa w cyberprzestrzeni. Podkreśla się rolę, jaką odgrywają rodzice i opiekunowie, a także nauczyciele i wychowawcy. Z racji wymiaru wychowawczego niniejszego opracowania podejmowane są zwłaszcza te aspekty udziału w cyberprzestrzeni, które dotyczą dzieci i młodzieży.. [ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chmury / Arystofanes ; przekład i komentarz Olga Śmiechowicz. - Wydanie I. - Warszawa ; [Piaseczno] : Państwowy Instytut Wydawniczy ; Teologia Polityczna, 2021. - 308, [1] strona ; 22 cm.
(Biblioteka Klasyczna ; t. 10)
„Chmury” zajmują szczególne miejsce wśród starożytnych tekstów poświęconych Sokratesowi. To jedno z najbardziej znanych dzieł najwybitniejszego greckiego komediopisarza – Arystofanesa – należy także do najważniejszych, ponieważ czasowo najbliższych Sokratesowi, świadectw o tym greckim filozofie. Wizerunek Sokratesa, który wyłania się z tekstu komedii, jest istotnie różny zarówno od tego, który został utrwalony w dialogach Platona, jak i od obrazu znanego z pism sokratycznych Ksenofonta. „Chmury” znajdują się na liście lektur dla osób przygotowujących się do matury z języka polskiego na poziomie rozszerzonym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 12 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Dramaty (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dramat (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dramat (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Celem niniejszej pracy jest próba ustalenia związków między środowskiem rodzinnym a zjawiskiem osamotnienia i sieroctwa, ukazanie nowych form sieroctwa, oraz poznanie przyczyn takiego stanu i możliwości wspomagania rodziny w kryzysie..." [ze wstępu książki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ostrzeżenie przed tym, co może się stać, jeśli edukację naszych dzieci oddamy w ręce fanatyków. Partia interesuje się dzieckiem, zanim zostanie ono poczęte. Matki sprowadzają je na świat, bo On je o to poprosił. Zdrowe dzieci należą do Państwa, te z defektami otrzymają łaskę śmierci. Szkoła to poligon Partii – słabi i nieposłuszni zostają wydaleni. Umysły mają być jednakowe, każdy włączony w wielką Świadomość Państwową. Chłopcy będą żołnierzami, dziewczęta – urodzą żołnierzy. **** W 1939 roku Gregor Ziemer, dyrektor Szkoły Amerykańskiej w Berlinie, wykorzystując swoje kontakty, odwiedza instytucje edukacyjne III Rzeszy. Dociera do domów matki i dziecka, szpitali sterylizacyjnych, izb dla noworodków. Uczestniczy w lekcjach dla chłopców i dziewcząt, wykładach uniwersyteckich. Przygląda się szkoleniom członków Jungvolk i Hitlerjugend, obserwuje nocne rytuały inicjacyjne w średniowiecznych zamkach. Spotyka chłopców, którzy chcą umrzeć za Hitlera, i dziewczęta, które bardziej od śmierci boją się bezpłodności. Poznaje od podszewki kolejne etapy nazistowskiej edukacji i machinę formowania nowego człowieka. Opublikowana w 1941 roku pod tytułem Education for Death, odkryta po latach książka to unikatowe świadectwo reportera, który uchwycił mroczny moment historii. Wstrząsająco aktualna opowieść o tym, jak kilka lat wściekłej indoktrynacji może zmienić cywilizowane społeczeństwo w zbiorowość zaprogramowanych robotów. Reportaż był wykorzystany jako dowód w procesach norymberskich. W 1943 roku Walt Disney wyprodukował na jej podstawie animowany film krótkometrażowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko Hitlera : moja młodość wśród nazistów / Alfons heck ; tłumaczył Jacek Spólny. - Wydanie I. - Poznań : Replika, copyright 2020. - 333, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Uderzająco szczera relacja chłopca, którego pochłonęły idee narodowego socjalizmu. Maszerując razem z nim w szeregach Hitlerjugend, poznajemy ukrytą stronę nazizmu, o której niewiele się pisze. Bardzo nieliczni, zapaleni niegdyś członkowie organizacji młodych nazistów, publicznie opowiadali o tamtych latach i swojej fascynacji hitleryzmem. Niniejsza książka pokazuje, jak wyglądało ich życie w tamtych czasach; kim byli, w co wierzyli i dlaczego dokonywali takich a nie innych wyborów. [lubimyczytac.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II woj.św. (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej