Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(19)
IBUK Libra
(10)
Wolne Lektury
(8)
Forma i typ
Książki
(19)
E-booki
(18)
Proza
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(8)
Publikacje religijne
(3)
Audiobooki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(3)
Placówka
Planeta 11
(5)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(6)
Filia nr 4
(1)
Filia nr 5
(2)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 9
(4)
Filia nr 12
(2)
Filia nr 13
(1)
Filia nr 15
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(4)
Kishimi Ichiro (1956- )
(3)
Koga Fumitake (1973- )
(3)
Cieślak Piotr
(2)
Edward Boyé
(2)
Kotwica Wojciech
(2)
Nowakowski Witold (1959-2008)
(2)
Pietro Aretino
(2)
Platon
(2)
Platon (427-347 p.n.e.)
(2)
Segal Erich (1937-2010)
(2)
Zychowicz Elżbieta
(2)
Abrams Douglas Carlton
(1)
Bartosiak Mariusz
(1)
Basińska Anna
(1)
Bishop Gary John
(1)
Bonisławska Marlena
(1)
Boy-Żeleński Tadeusz
(1)
Brzozowski Stanisław
(1)
Celińska Adriana
(1)
Chamfort Sébastien-Roch Nicolas de
(1)
Chmielewski Paweł (1989- )
(1)
Chrostowski Waldemar (1951- )
(1)
Dobosz Maria
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Franciszek (papież ; 1936- )
(1)
Gara Jarosław
(1)
Górny Grzegorz (1969- )
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Gładoch Monika
(1)
Jajte-Lewkowicz Irena
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Kowalska Dorota
(1)
Kozioł Paweł
(1)
Kozłowski Felicjan Antoni
(1)
Koć Daniel
(1)
Kurczewska Urszula
(1)
Mamet-Michalkiewicz Marta
(1)
Misztal Wojciech
(1)
Męcina Jacek (1968- )
(1)
Norwid Cyprian Kamil
(1)
Paul Magdalena
(1)
Pańków Włodzimierz
(1)
Petry-Mroczkowska Joanna (1948- )
(1)
Pietrala Dawid
(1)
Pietrala Teresa
(1)
Pisarczyk Łukasz
(1)
Pozza Marco (1979- )
(1)
Rej Mikołaj
(1)
Rogalska-Marasińska Aneta
(1)
Sekula Elisabetta
(1)
Siara Olga
(1)
Skrzypczak Robert (1964- )
(1)
Stelina Jakub
(1)
Szczęsny Wojciech
(1)
Szpunar Łukasz
(1)
Tenzin Gjaco (Dalajlama XIV ; 1935- )
(1)
Tichy Rafał (1969- )
(1)
Tutu Desmond (1931- )
(1)
Witwicki Władysław
(1)
Witwicki Władysław (1878-1948)
(1)
Zalewski Dariusz
(1)
Zawadzka Edyta
(1)
Zielińska Urszula
(1)
Zwolski Edward (1932-1997)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
400-301 p.n.e.
(2)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(36)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura japońska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Dialog społeczny
(6)
Dialog międzyreligijny
(5)
Katolicyzm
(5)
Miłość
(4)
Psychologia indywidualna
(3)
Wiara
(3)
Duchowość katolicka
(2)
Filozofia
(2)
Filozofowie
(2)
Islam
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Szczęście
(2)
Wolność
(2)
Święci i błogosławieni
(2)
Żydzi
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Ateizm
(1)
Benedykt XVI (papież ; 1927-2022)
(1)
Bóg Ojciec
(1)
COVID-19
(1)
Chrostowski, Waldemar (1951- )
(1)
Dialog wewnętrzny (psychologia)
(1)
Doskonałość chrześcijańska
(1)
Duchowieństwo katolickie
(1)
Duchowość anglikańska
(1)
Duchowość buddyjska
(1)
Duchowość chrześcijańska
(1)
Eros (bóstwo)
(1)
Etyka
(1)
Etyka katolicka
(1)
Franciszek (papież ; 1936- )
(1)
Grupy nacisku
(1)
Jan Paweł I (papież ; 1912-1978)
(1)
Judaizm
(1)
Karol de Foucauld (błogosławiony ; 1858-1916)
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kryzys
(1)
Maria (matka Jezusa Chrystusa)
(1)
Misje
(1)
Myślenie
(1)
Odwaga
(1)
Papieże
(1)
Praca
(1)
Prawa i obowiązki obywatelskie
(1)
Radość
(1)
Rewolucja seksualna
(1)
Ruotolo, Dolindo (1882-1970)
(1)
Rynek pracy
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowychowanie
(1)
Skrzypczak, Robert (1964- )
(1)
Sobór Watykański
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Sprawiedliwość
(1)
Sukces
(1)
Tenzin Gjaco (Dalajlama XIV ; 1935- )
(1)
Trapiści
(1)
Trójstronna Komisja do Spraw Społeczno-Gospodarczych
(1)
Tutu, Desmond (1931- )
(1)
Wynagrodzenia
(1)
Zbiorowe stosunki pracy
(1)
Związki zawodowe
(1)
Śmierć
(1)
Temat: dzieło
Ojcze nasz
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Japonia
(3)
Algieria
(1)
Ateny (Grecja)
(1)
Francja
(1)
Gatunek
Dialog
(15)
Praca zbiorowa
(3)
Powieść obyczajowa
(2)
Wywiad-rzeka
(2)
Aforyzmy
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Biografia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Mowy sądowe
(1)
Poradnik
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Traktat
(1)
Dziedzina i ujęcie
Religia i duchowość
(5)
Psychologia
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Historia
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Trudno znaleźć innego błogosławionego, którego życie naznaczone byłoby tak licznymi paradoksami. Dzieje Karola de Foucauld w swoich początkach przypominają biografie Lawrence’a z Arabii i Antoine’a de Saint-Exupéry, pełne niebezpiecznych podróży po Afryce Pόłnocnej i przygód wśród nieobliczalnych „ludzi pustyni”. Ale zarazem przywodzą na myśl inną historię, najpiękniejszą chyba, jaka wydarzyła się na świecie – życie samego Jezusa. Karol de Foucauld po zrzuceniu oficerskiego munduru wstąpił do zakonu, który po kilku latach opuścił. Długo poszukiwał swojego miejsca, aż wreszcie już jako ksiądz osiedlił się wśród Berberów w sercu Sahary. Dzielił trudy pustynnego życia z muzułmańskimi koczownikami, świadcząc o Bogu ubogim i samotnym. Dla Joanny Petry-Mroczkowskiej losy de Foucauld są pretekstem do nakreślenia szerszej panoramy naszych czasów: problemów misyjności, kolonializmu, dialogu międzyreligijnego, zwłaszcza z muzułmanami. Dziś, w świecie często bolesnego zderzenia kultur, ten Boży nomada znów prowokuje pytania o granice miłości bliźniego. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Religia (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Przedstawiony do recenzji tom jest przykładem owocnego dyskursu wielu naukowców, kolejną próbą odczytania ludzkiego fenomenu, jakim jest dialog, jego różnych konceptualizacji i możliwości doświadczania. Jest to bogate treściowo, wieloautorskie opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym, teoretyczno-praktycznym, mieści się w obszarze, między innymi, teorii wychowania, filozofii dialogu, pedagogiki dialogu i jej różnych wymiarów, pedagogiki medialnej, pedagogiki szkolnej. Złożoną i zróżnicowaną problematykę tomu organizuje tytułowa formuła: «Pomiędzy w intersubiektywnej przestrzeni edukacji». Dotyka ona istoty procesu wychowania, interakcji, intersubiektywnego statusu międzyludzkiej przestrzeni styczności, która – mimo swej mikroskali – może mieć wielką moc kreacyjną dla uczestniczących w niej podmiotów. Stąd potrzeba wielostronnego namysłu nad problemem szeroko rozumianych napięć i dysonansów ujmowanych w kontekście obecności/nieobecności dialogu w przestrzeni edukacyjnej”. Z recenzji prof. zw. dr hab. Józefy Bałachowicz „Lektura poszczególnych rozdziałów składających się na pracę zbiorową nie tylko uświadamia, jak wiele jest jeszcze do zrobienia w różnych obszarach polskiej pedagogiki i praktyki edukacyjnej, lecz także, jak wielki potencjał da się przez to wyzwolić. W tym kontekście należy sobie tylko życzyć, żeby jak najwięcej pedagogów – tak teoretyków, jak i praktyków – weszło w kontakt z tą publikacją i dzięki niej odkryło dla siebie skarb dialogu edukacyjnego [...]. Od strony merytorycznej należy stwierdzić, że zbiór został poświęcony ważnej problematyce – dialogowi jako «intersubiektywnej przestrzeni pomiędzy» i dialogiczności w teorii i praktyce pedagogicznej. Zgromadzone teksty reprezentują zróżnicowane punkty widzenia, które wzajemnie się dopełniają i wzbogacają rozumienie całości. Z pewnością problematyka nie została wyczerpana i może stanowić przedmiot dalszych eksploracji zarówno teoretycznych, jak i praktycznych”. Z recenzji dr hab. prof. UKSW Dariusza Stępkowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wstęp do filozofii
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
O łajdactwach męskich
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Krótka rozprawa między trzemi osobami, Panem, Wójtem a Plebanem
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Charaktery i anegdoty
Książka
W koszyku
Ksiądz Robert Skrzypczak, ceniony kapłan i rekolekcjonista, w rozmowie z Pawłem Chmielewskim odkrywa korzenie kryzysu wiary, który osłabia misję i powołanie Kościoła w świecie. Wielu wiernych ma wrażenie, że jest w płonącym domu, i pragnie go jak najszybciej opuścić. Przyglądając się najtrudniejszym momentom w najnowszej historii Kościoła, pokazując jego słabości i skłonność do unikania konfrontacji, autorzy starają się wskazać i na nowo odkryć, że jedynym ratunkiem dla ocalenia wspólnoty wierzących jest świętość. Przypominają, że Boży ogień rzucony przez Jezusa na ziemię ma moc nie tylko spopielić to, co nie jest święte, ale na nowo rozpalić serca i sumienia wierzących. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Religia (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejszą książkę można traktować jako pewną propozycję, podpowiedź wyboru podjęcia drogi ku przemianie, ku przywróceniu zasad naturalnego funkcjonowania człowieka w strukturach, które są jego udziałem. W koniecznym dziś światowym i międzykulturowym wymiarze aktywności ludzkiej niezbędne, zasadnicze i wręcz podstawowe jest posiadanie silnej tożsamości narodowej i kulturowej. Jedynie społeczeństwa i jednostki, które legitymizują się własną, codziennie artykułowaną tożsamością, mogą wchodzić w kreatywne relacje z „drugimi”, którzy także posiadają własne tożsamości. Wiedza o tym, kim się jest, daje możliwość otwarcia się na Innych, zaproponowania nowych jakości, tworzenia wspólnych, ciekawych i dla wszystkich uczestników wartościowych realizacji. Natomiast w sytuacji braku takiej świadomości łatwo i niepostrzeżenie można zgodzić się na uległość i uzależnienie. Jednak taka postawa przekreśla szanse na partnerstwo i szlachetny rozwój. Książka składa się z trzech rozdziałów: 1) Kształtowanie postawy humanistycznej współczesnego człowieka w oparciu o dziedzictwo kulturowe ludzkości, 2) Wdrażanie do prowadzenia dialogu i praktyki doświadczania Inności jako zadanie dla nowoczesnej edukacji, 3) Budowanie tożsamości kulturowej Polaków w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata. W każdej z nich Czytelnik znajdzie 5 podrozdziałów, w których autorka stara się podejmować tytułowy problem adekwatnie do swoich zainteresowań. Te, z kolei, są różnorodne. Wiążą się bezpośrednio z jej wykształceniem oraz z doświadczeniami pozaszkolnymi. Jako artysta–muzyk i pedagog proponuje realizowanie przesłania budowania wspólnej przyszłości poprzez sztukę. Stara się w różnorodny, a być może i atrakcyjny sposób przedstawić wielość form i korzyści płynących z odwoływania się do edukacji multikulturowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Seria: Nowa Edukacja (3), ISSN 2720‑1112 Autorzy tekstów zamieszczonych w monografii "Nauczyciele – nauczycielom. Przestrzenie edukacji" podejmują różne wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią szeroko pojętej edukacji. Przyglądają się edukacji, szkole i nauczaniu z różnych perspektyw, przyjmując spojrzenie w skali makro lub mikro. Treść książki ukazuje wielowymiarową specyfikę współczesnej szkoły, przywództwa edukacyjnego i różnych aspektów nauczania. Ten przekaz, skierowany do środowiska akademickiego i studentów, ale też dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i osób związanych z szeroko rozumianą edukacją, obejmuje wskazania dotyczące większej troski o współczesny wymiar edukacji. W zbiorze znajdują się artykuły poświęcone współczesnej szkole i edukacji, a także teksty koncentrujące się na poszczególnych zagadnieniach związanych z nauczaniem przedmiotowym, takich jak neuronauki w edukacji, sztuczna inteligencja, nauczanie matematyczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W serii Nauka Sztuki – Sztuka Nauki publikowane będą prace promujące i rozwijające perspektywę badawczą, w której twórczość naukowa i artystyczna stanowią komplementarne i wzajemnie nieredukowalne sfery aktywności, które mimo swojej autonomii mogą się z jednej strony kreatywnie inspirować, z drugiej zaś ukazywać nowe ścieżki indywidualnego i kulturowo-cywilizacyjnego rozwoju. Seria ma służyć inicjowaniu, rozwijaniu i promocji interdyscyplinarnych badań humanistycznych, wymagających wypracowywania precyzyjnego warsztatu teoretyczno-metodologicznego i rzetelnej analizy materiału badawczego. Zebrane w inicjującej serię monografii teksty obejmują zróżnicowaną problematykę teoretyczną i metodologiczną – ich wspólnym motywem jest szeroko rozumiana korelacja nauki i sztuki. Sztuka nie jest traktowana jedynie jako przedmiot naukowego badania, ale również jako przestrzeń doświadczania procesu twórczego i komunikacyjnego. Tak pomyślane forum wymiany obejmuje wzajemne uzupełnianie się humanistycznych badań naukowych z twórczą praktyką artystyczną i komunikacyjną w kształtowaniu szerokiej perspektywy poznawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI W latach siedemdziesiątych XX wieku Jan Lutyński zaprezentował koncepcję działań pozornych. Działania te odznaczały się następującymi cechami: 1) oficjalnie uznaje się je za istotne dla realizacji jakiegoś ważnego społecznie celu; 2) celu tego faktycznie nie realizują; 3) o ich nieprzydatności powszechnie wiadomo w danej zbiorowości; 4) jest to wiedza prywatna, oficjalnie nieuzewnętrzniana; 5) ich rzeczywista funkcja polega na samym ich istnieniu; 6) zawierają zawsze jakiś element fikcji, odnoszący się do ich przebiegu czy celu. W niniejszym tomie „Przeglądu Socjologicznego” prezentujemy teksty ilustrujące aktualność różnych elementów tej koncepcji w nowej rzeczywistości społecznej. Poszczególni autorzy, odwołując się do rozważań J. Lutyńskiego, analizują różne rodzaje i formy działań pozornych w naszym życiu religijnym, w funkcjonowaniu służby cywilnej, w procesie stanowienia prawa, w dialogu obywatelskim, a także w szkolnictwie wyższym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka dotyczy łódzkich festiwali teatralnych i obejmuje wydarzenia organizowane w teatrach dramatycznych, offowych, lalkowych, dziecięcych i młodzieżowych oraz w teatrze operowym, a także w innych instytucjach kultury. Przeglądy te odbywały się w Łodzi od lat 60. XX wieku po rok 2016. Festiwalom, powstałym z inicjatywy regionalnych środowisk artystycznych i wpisującym się w dzieje łódzkiej i polskiej kultury, przyglądają się studenci/studentki – dziś absolwenci/absolwentki – specjalności teatrologicznej na kierunku kulturoznawstwo, prowadzonym w Instytucie Kultury Współczesnej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. * Monografia wypełnia lukę w badaniach nad życiem teatralnym jednego z głównych ośrodków miejskich w Polsce. Jej wagę wzmacnia pionierski charakter i brak jakichkolwiek konkurencyjnych wobec niej publikacji. Z recenzji dr. hab. Juliusza Tyszki, prof. UAM
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej