Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(22)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(5)
Placówka
Planeta 11
(5)
Biblioteka Ekonomiczno-Techniczna
(16)
Filia nr 6
(1)
Filia nr 12
(1)
Filia nr 15
(1)
Autor
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(2)
Foryś Iwona
(2)
Szelągowska Anna
(2)
Zawadzka Zofia
(2)
Albright Madeleine Korbel (1937- )
(1)
Andrzejewski Piotr (1955-2009)
(1)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Foroohar Rana
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata
(1)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(1)
Jaworski Władysław L
(1)
Jaworski Władysław Leopold (1929- )
(1)
Jedynak Tomasz
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jędrzejewski Stanisław (1946- )
(1)
Kaźmierska-Patrzyczna Aneta
(1)
Kot Wiesław (1959- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krzyżanowska Magdalena
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Mironowicz Katarzyna
(1)
Murdoch Anna
(1)
Noga Adam
(1)
Nowak Maciej (nauki ekonomiczne)
(1)
Nowak Maciej Jacek
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Patrzałek Leszek
(1)
Pawłowska-Szawara Ewelina
(1)
Pikos Anna Marta
(1)
Płonka Maria
(1)
Skrzypek Jerzy
(1)
Stanienda Jolanta
(1)
Wieczorek Paweł (dziennikarz)
(1)
Wojtowicz Dominika
(1)
Woodward William (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Public relations
(4)
Banki
(2)
Reputacja przedsiębiorstwa
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Zarządzanie
(2)
Bank centralny
(1)
Banki internetowe
(1)
Bioróżnorodność
(1)
Biznesplan
(1)
Coaching
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Dziennikarstwo internetowe
(1)
Ekonomia rozwoju
(1)
Ekstremizm polityczny
(1)
Facebook
(1)
Faszyzm
(1)
Finanse
(1)
Finansowanie
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Globalizacja
(1)
Google
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Język angielski
(1)
Język polski
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kredyt mieszkaniowy
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marketing
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Mieszkania
(1)
Muzyka
(1)
Nieruchomości
(1)
Obrót bezgotówkowy
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Podatek
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Polityka spójności UE
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Prawo ochrony środowiska
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Radiofonia
(1)
Radiofonia publiczna
(1)
Rodzina 500 plus (program rządowy)
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek nieruchomości
(1)
Rynek pieniężny
(1)
Ryzyko bankowe
(1)
Skrajna prawica (politologia)
(1)
Społeczeństwo globalne
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Spółdzielczość mieszkaniowa
(1)
Strategia marketingowa
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Urbanistyka
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Wspólnota mieszkaniowa
(1)
Współdziałanie
(1)
Wyszukiwarka internetowa
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Monografia
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Zarządzanie i marketing
(3)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka stanowi osobistą i aktualną analizę zjawiska faszyzmu w XX wieku oraz jego wpływu na świat współczesny autorstwa jednej z najwybitniejszych postaci amerykańskiej sceny politycznej, a zarazem pierwszej kobiety pełniącej funkcję sekretarza stanu USA. Wydawać by się mogło, że w świecie tak brutalnie doświadczonym przez zbrodnie faszyzmu nie ma miejsca dla dzisiejszych spadkobierców Hitlera i Mussoliniego. Madeleine Albright kwestionuje tę tezę, odwołując się do własnych wspomnień z dzieciństwa, które spędziła w targanej wojną Europie, oraz do osobistych doświadczeń ze służby w dyplomacji.[empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media relations : budowanie reputacji firmy / Piotr Andrzejewski, Wiesław Kot. - Wydanie II. - Warszawa : "Poltext", 2003. - 162, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Warsztaty Menedżerskie)
Kolejna publikacja w serii WARSZTATY MENEDŻERSKIE to vademecum dla ludzi odpowiedzialnych w firmie za komunikację z mediami. Autorzy omawiają najważniejsze formy współpracy działów public relations z redakcjami prasowymi, radiowymi i telewizyjnymi.[lubimyczytac.pl].
Spis treści:Reguły wstępne ; Wydfarzenia medialne ; Teksty i ich język ; Język coiała : W dobrym tonie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
PR nie ma ostatnio dobrej prasy. Kojarzony jest bowiem z manipulowaniem informacją, czasem wręcz z kłamstwem, a często z tzw. czarnym PR-em. Zarazem firmy, rządy i wszelkie inne organizacje muszą posiąść umiejętność skutecznego komunikowania się z klientami oraz obywatelami. I o tym właśnie jest książka dra Wojciecha Budzyńskiego, wykładowcy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, szkoleniowca i trenera biznesu, a także doświadczonego menedżera. Książka zawiera zarówno usystematyzowaną wiedzę w dziedzinie PR, jak i praktyczne rady, jak organizować działalność PR-owską, od czego zacząć, jak opracować program budowania wizerunku firmy czy wdrożyć system identyfikacji wizualnej. Wiele miejsca poświęcono zasadom współpracy z mediami. Przedstawiono wiele aktualnych przykładów radzenia sobie z trudnymi pytaniami dziennikarzy, zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych. Ponadto autor omawia także przygotowanie i rozpowszechnianie wydawnictw firmowych, organizację imprez, zawieranie umów sponsorskich oraz prowadzenie działalności lobbingowej. Wykorzystanie w książce schematów i rysunków pomaga w szybkim zrozumieniu i opanowaniu najważniejszych technik i metod PR w celu ich wdrożenia w praktyce. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 13.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Public relations : zarządzanie reputacją firmy / Wojciech Budzyński. - Warszawa : "Poltext", 2006. - 156, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
(Warsztaty Menedżerskie)
Książka zawiera usystematyzowaną wiedzę w dziedzinie public relations, a także praktyczne rady, jak zorganizować tę działalność, od czego zacząć, jak opracować program czy wdrożyć system identyfikacji wizualnej. Wiele miejsca poświęcono zasadom współpracy ze środkami masowego przekazu. Przedstawiono kilkadziesiąt sposobów radzenia sobie z trudnymi pytaniami dziennikarzy, szczególnie w sytuacjach kryzysowych. Omówiono przygotowanie i rozpowszechnianie wydawnictw firmowych, organizację imprez, zawieranie umów sponsorskich, prowadzenie działalności lobbyingowej. Podsumowania w postaci tablic, zestawień i rysunków umożliwiają szybkie wyłowienie najważniejszych technik i rozwiązań do wdrożenia w praktyce.[merlin].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O oddawanej do rąk czytelnika książce można przede wszystkim powiedzieć, że jest nowatorska. Nowatorska, gdyż podejmowanie zagadnień z zakresu coachingu, a precyzyjniej business coachingu, w sposób właściwy dla standardów pracy naukowej, przynajmniej w perspektywie polskiego rynku wydawniczego, wydaje się wciąż nieproporcjonalnie nikłe w stosunku do zapotrzebowania na tego typu publikacje. Książka, która powstała pod redakcją dr Lidii D. Czarkowskiej jest pozycją niezwykle interesującą, a to, że taką jest, jedynie częściowo wyjaśnia się jej nowatorstwem. Jest interesująca, gdyż o zebranych tu pracach można powiedzieć, że wręcz prowokują do dalszej dyskusji nad podejmowanymi w nich kwestiami. Nie zatrzymują czytelnika na sobie, lecz raczej prowadzą do dalszych przemyśleń, studiów, dyskusji¬ a to chyba najcenniejsze w publikacjach naukowych. [z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Zarządzanie (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Nie czyń zła Rana Foroohar, dziennikarka „Financial Times” zajmująca się globalną gospodarką, opowiada najważniejszą biznesową historię naszych czasów - o tym, jak Big Tech stracił duszę i zapędził nas w kozi róg. Książka stanowi wnikliwy akt oskarżenia pokazujący, w jaki sposób największe firmy technologiczne przejmują dzisiaj kontrolę nad naszymi danymi, naszymi źródłami utrzymania, naszą społeczną tkanką i naszymi myślami. Nie czyń zła to pierwsza korporacyjna zasada Google’a przyjęta w czasach jego młodości, kiedy kolorowe logo wciąż wyrażało utopijną wizję przyszłości, w której nikt nie miał wątpliwości co do tego, że technologia uczyni świat lepszym, bezpieczniejszym i dostatniejszym miejscem. Niestety, dawno minęły czasy, kiedy Google, jak i większość firm Big Tech, działał w zgodzie ze swoimi ideałami. Dzisiaj utopia, do której niegdyś dążyli ich założyciele, coraz bardziej przypomina dystopię - od cyfrowej inwigilacji i utraty prywatności przez szerzenie fałszywych informacji i mowę nienawiści po drapieżne algorytmy, których celem są bezbronni i słabi, oraz produkty, które zostały wymyślone w ten sposób, by manipulować naszymi pragnieniami. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Publicystyka (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nieruchomości.)
Treść : 1.Kooperacja w utrzymywaniu zasobów i zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych ; 2.Spółdzielczość - od praw lokatorskich do odrębnej własności (Systematyka spółdzielczych praw do lokali, Własność mieszkań w gospodarce rynkowej) ; 3.Podstawowe pojęcia i obszary problemowe w sferze mieszkaniowej (Mieszkanie, lokal mieszkalny, zasób mieszkaniowy , Gospodarka a polityka mieszkaniowa, Formy zaspokajania potrzeb mieszkaniowych w Polsce , Polski rynek mieszkaniowy - szansę i zagrożenia) ; 4.Zarządzanie spółdzielczym zasobem mieszkaniowym (System zarządzania spółdzielniami mieszkaniowymi, Gospodarowanie zasobem spółdzielni mieszkaniowej , Eksploatacja i modernizacja nieruchomości spółdzielczych, Gospodarka finansowa spółdzielni mieszkaniowej, Kontrola działalności i sprawozdawczość w spółdzielni mieszkaniowej, Spółdzielczość mieszkaniowa jako sektor gospodarki zasobami mieszkaniowymi ) ; 5.Specyfika zarządzania wspólnotą mieszkaniową (Organizacyjno-prawne aspekty funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych , Eksploatacja nieruchomości wspólnej , Ekonomiczno-finansowc aspekty działalności wspólnoty mieszkaniowej, Szczególne problemy w procesie zarządzania nieruchomością wspólną , Własność a efektywność zarządzania majątkiem wspólnym, Wspólnota mieszkaniowa w Polsce po piętnastu latach doświadczeń) ; 6.Tworzenie wspólnot mieszkaniowych w spółdzielniach mieszkaniowych (Uwarunkowania prawno-organizacyjne powstania wspólnot w spółdzielniach mieszkaniowych, Konflikt interesów: spółdzielnia - spółdzielca - współwłaściciel nieruchomości wspólnej, Efekt skali-czy duży może więcej?, Pułapki transformacji zarządzania spółdzielczymi zasobami mieszkaniowymi ) ; Aneks. Przykładowe wzory umów, pozwów i apelacji związanych z zarządzaniem nieruchomościami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63.4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nieruchomości)
Autorzy omawiają praktyczne aspekty polityki przestrzennej na rynku nieruchomości, w tym konsekwencje decyzji dotyczących planów zagospodarowania terenów oraz wyznaczania obszarów pod nowe inwestycje budowlane. Rozpatrują też prawne i systemowe, ale także społeczne i ekonomiczne perspektywy zarządzania przestrzenią decydujące o jej przeznaczeniu. Kolejnym wątkiem są skutki gospodarowania przestrzenią dla uczestników rynku nieruchomości. Dla deweloperów i inwestorów istotne są przede wszystkim ekonomiczne efekty zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz bariery planistyczne i środowiskowe, które muszą uwzględniać w swoich projektach. Dla właścicieli dużych obiektów największe znaczenie ma wpływ planowania przestrzennego na zmianę wartości nieruchomości i opłaty planistyczne. Właścicieli i użytkowników mieszkań i lokali zainteresuje omówiony szeroko problem kształtowania stawek podatku od nieruchomości, w tym zasady tzw. podatku katastralnego i przewidywane konsekwencje jego wprowadzenia. W tym kontekście ogromnej wagi nabiera proces szacowania wartości nieruchomości oraz oczekiwane zwiększenie obrotu nieruchomościami. Książka zawiera przykłady problemów związanych z zagospodarowaniem i planowaniem przestrzennym występujące w praktyce rzeczoznawców majątkowych, deweloperów, pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości, organów gmin, a także właścicieli nieruchomości oraz sposoby ich rozwiązywania. Z tego powodu może być bardzo pomocna w bieżącej działalności wszystkich uczestników rynku nieruchomości. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 178.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing : sztuka konkurowania i współpracy / redakcja Lechosław Garbarski, Magdalena Krzyżanowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Poltext, 2023. - 522 strony : ilustracje ; 24 cm.
Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu "Podstawy marketingu", "Marketing", "Zarządzanie marketingowe" oraz innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół wyższych oraz średnich szkół ekonomicznych. Podręcznik przedstawia przede wszystkim sposób kształtowania strategii marketingowej. Ukazano także zagadnienia związane ze stosowaniem marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, zarządzaniem działalnością marketingową, skutecznością i efektywnością marketingu. Zawiera zarówno wiedzę ugruntowaną, wspartą doświadczeniem kilkudziesięciu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę nową, wypracowaną w ostatnich latach (zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego). Każdy rozdział zawiera syntetyczne wprowadzenie, kluczowe pojęcia, zasadnicze tematy merytoryczne, praktyczny blok "Z praktyki rynkowej", moduł "Zdaniem eksperta" zawierający wypowiedzi wybitnych praktyków gospodarczych, dylematy decyzji rynkowych oraz zadania. Podręcznik zawiera wiele tabel, rysunków i zestawień. Treść jest przedstawiona w atrakcyjny sposób (student friendly). W przypisach czytelnik znajdzie nawiązanie do żargonowych określeń z dziedziny marketingu. Czytelnik otrzymuje nowoczesny, bogaty tematycznie i atrakcyjnie opracowany podręcznik marketingu. [24naukowa.com.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Genologia Dziennikarstwa)
Powstanie nowych mediów, a zwłaszcza tzw. nowych nowych mediów całkowicie zmienia podejście do kwestii kwalifikacji gatunkowych obecnych w nich przekazów. ┬Nowe nowe media├ odróżnia od zwykłych ┬nowych mediów├ ich społecznościowy charakter. Poza tym w przestrzeni stwarzanej przez Web 2.0 każdy może być producentem i zarazem konsumentem, a skoro ┬każdy├ ─ to z pewnością nie tylko profesjonalista, ale także amator, co nie pozostaje bez wpływu na jakość przekazów. Wybór medium zależy od indywidualnych upodobań konsumenta. Książka jest przeznaczona dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, ale mogą z niej skorzystać także praktykujący dziennikarze. [empik].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści : Cz. I System bankowy i jego otoczenie - 1. Banki i system bankowy ; 2- Polityka pieniężna banku centralnego i rynek pieniężny ; 3. Nadzór nad działalnością bankową ; 4. System gwarantowania depozytów. Cz. II. Operacje bankowe - 1. Istota i rodzaje operacji bankowych ; 2. Operacje finansujące działalność banków (Operacje depozytowe, Rachunki rozliczeniowe, Rachunki lokat terminowych, Rachunki oszczędnościowe, Rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe, Rachunki terminowych lokat oszczędnościowych, Rachunki powiernicze, Lokaty międzybankowe, Emisje bankowych papierów wartościowych) ; 3. Operacje rozliczeniowe (Rozliczeniowe operacje gotówkowe, Rozliczeniowe operacje bezgotówkowe, Rozliczenia międzybankowe - SORBNET2, ELIXIR, EuroELIXIR, SĘPA, TARGET i TARGET2, SWIFT) ; 4. Finansowanie i prefinansowanie klientów (Kredyty i pożyczki, Faktoring, Forfaiting, Gwarancje bankowe, Poręczenia, Organizowanie finansowania, Bankowe operacje papierami wartościowymi na rzecz klientów, Proces emisji papierów wartościowych) ; Cz. III. Zarządzanie bankiem komercyjnym - I. Cele polityki bankowej ; 2. Kapitał własny banku ; 3. Marketing bankowy ; 4. Ocena działalności. Cz. IV. Ryzyko bankowe - 1. Pojęcie i rodzaje ryzyka bankowego ; 2. Ryzyko płynności ; 3. Ryzyko kredytowe ; 4. Ryzyko kraju ; 5. Ryzyko stopy procentowej ; 6. Ryzyko walutowe ; 7. Ryzyko operacyjne ; 8. Modele VaR ; 9. Operacje instrumentami pochodnymi (Transakcje forward, Kontrakty futur es, Transakcje swapowe, Opcje, Cap, floor, Colmar, Derywaty kredytowe).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek-Jurczak, Anna Pikos. - Wydanie I. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Podręcznik skierowany jest przede wszystkim do studentów - niezależnie od kierunków studiów - oraz absolwentów studiów wyższych, a także przedsiębiorców i menedżerów, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę z zarządzania. Główna część publikacji zawiera kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania. Przejrzysty układ treści uwzględnia różne style uczenia się, a czytelny podział zagadnień i atrakcyjne grafiki czynią ją przyjazną dla Czytelnika. Na początku każdego z 13 rozdziałów zostały wymienione cele uczenia się, które ukierunkowują proces przyswajania wiedzy. Definicje kluczowych pojęć umieszczone na marginesach ułatwiają zapamiętywanie informacji i powtórkę materiału. Praktyczne przykłady przytoczone w tekście stanowią ilustrację omawianych teorii, odnosząc je do świata biznesowego. Efektywną naukę wspierają również kończące każdy rozdział ćwiczenia. Czytelnik może sprawdzić, czy zrozumiał najważniejsze koncepcje, oraz zastosować zdobytą wiedzę w rozwiązywaniu realnych problemów związanych z zarządzaniem. Autorzy odnoszą się również do trudnych wyzwań, z którymi mierzą się współcześni menedżerowie. Dzięki temu Czytelnicy, którzy nie są jeszcze praktykami zarządzania, będą lepiej przygotowani do rozwiązywania problemów i pełnienia funkcji menedżera we współczesnych organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 5.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Radio nie ma przyszłości” – stwierdził w 1897 roku lord Kelvin, słynny fizyk. Jakże się mylił. Książka profesora Stanisława Jędrzejewskiego jest wieloaspektową, obszerną refutacją tezy wielkiego uczonego. Radio przetrwało już ponad 120 lat, pierwsze transmisje Guglielmo Marconi przeprowadził w 1894 roku. Mimo konkurencji z mediami streamingowymi, typu Spotify, nadającymi muzykę, radio trzyma się mocno. Jest niezwykle różnorodne, ma miliardy odbiorców, oferuje niezliczone audycje i podcasty. I o takim, stale zmieniającym się technologicznie, organizacyjnie, treściowo i odbiorczo radiu w ramach transformacji dawnych i pojawienia się nowych mediów obszernie traktuje książka Stanisława Jędrzejewskiego. Książka omawia także żywo dyskutowaną w Polsce (i nie tylko) problematykę mediów publicznych, ich potrzeby, funkcje, przeobrażenia i perspektywy. Problem nie jest jedynie polityczny, ale przede wszystkim kulturowy i społeczny, a także organizacyjny i zarządczy. Autor wykorzystał praktyczne doświadczenia nabyte w latach pracy w Polskim Radiu, prawno-regulacyjne w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, badawcze w sondażach socjologicznych, dydaktyczne z wykładów prowadzonych w prestiżowych uczelniach polskich i zagranicznych. [taniaksiazka.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Media (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
Publikacja podejmuje prawne aspekty zarządzania ryzykiem w działalności rolniczej, zarówno w ujęciu prawa unijnego i krajowego, jak i w porządkach prawnych m.in. USA oraz Kanady. Autorka dokonuje oceny przyjętych rozwiązań de lege lata w tym zakresie, a ponadto wskazuje rozwiązania de lege ferenda w obszarach, które jej zdaniem wymagają zmian. Stwierdza, że obowiązująca w Polsce regulacja prawna w niewielkim stopniu ogranicza ujemne następstwa występującego ryzyka, choć ustawodawca przez wdrażane rozwiązania prawne wspiera producentów rolnych w rozwiązywaniu problemów związanych z ryzykiem najczęściej występującym w toku produkcji rolniczej. Poszczególne instrumenty prawne z różnych powodów nie spełniają jednak przypisanej im funkcji. [wydawca]
Spis treści: Pojęcie różnorodności biologicznej i zakres przedmiotowy jej ochrony ; Ewolucja regulacji prawnej w zakresie ochrony różnorodności biologicznej ; Cele i zasady ochrony różnorodności biologicznej a cele i zasady ochrony przyrody ; Ochrona różnorodności biologicznej za pomocą prawnych form ochrony przyrody ; Prawne instrumenty ochrony przyrody a ochrona różnorodności biologicznej ; Rola organów administracji i społeczeństwa w ochronie różnorodności biologicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 175.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
E-Marketing : planowanie, narzędzia, praktyka / redakcja Grzegorz Mazurek. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2018. - 482 strony : ilustracje, fotografie ; 25 cm.
Książka jest adresowana do każdego, kto chce ugruntować, pogłębić oraz rozwinąć swoją wiedzę i kompetencje związane z marketingowym wykorzystaniem internetu. Korzystać może z niej praktycznie każdy: studenci, specjaliści, eksperci, menedżerowie, którym zależy na budowaniu, ulepszaniu i rozwijaniu swojej obecności online. Ze względu na zakres tematyczny oraz sposób prezentowania poszczególnych zagadnień materiał zawarty w książce może być świetnym wsparciem praktycznym dla każdego, kto profesjonalnie zajmuje się e-marketingiem lub stawia w cyfrowym świecie swoje pierwsze kroki. Pod względem treści książka odpowiada obecnym międzynarodowym standardom w zakresie edukacji związanej z e-marketingiem. Oznacza to, że może ona być wykorzystywana jako podstawowy materiał na wszelkich zajęciach, warsztatach i szkoleniach związanych z marketingiem internetowym. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
W prosty i przyjazny czytelnikowi sposób autorka podpowiada, jak osiągnąć precyzję wypowiedzi, jak wykształcić w sobie klarowność i zwięzłość stylu, jak pokonać strach przed piórem (komputerem?). Radzi jak, kiedy, do kogo, w jakiej formnie słać komunikaty wzmacniające pożądany wizerunek firmy, a przede wszystkim w jakie ubrać je słowa.
Spis treści: Dziennikarstwo a public relations ; Formy pisarskie w public relations ; Komunikat prasowy ; Streszczenia ; Szlifowanie stylu ; Opis, opowiadanie, reportaż ; Kalki językowe, makaronizmy, i anglopolszczyzna, czyli jak umiejętnie czerpać z materiałów angielskojęzycznych ; Warsztat pracy w RP ; Współpraca z dziennikarzami ; Listy ; Teksty perswazyjne i prestiżowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13.7 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do niedawna ekonomia zajmowała się konsumpcją głównie jako efektem procesu produkcji, służącym zaspokajaniu potrzeb człowieka. Takie traktowanie konsumpcji zmienia się: obecnie coraz częściej postrzega się konsumpcję jako źródło powstawania i rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego. Ta zmiana zaczęła się w drugiej połowie XX wieku, kiedy to ważnymi czynnikami rozwoju gospodarczego stały się wiedza i innowacje, w tym innowacje technologiczne i komunikacyjne. Książka ukazuje genezę i czynniki nowych relacji konsumpcja – inwestycje oraz wyjaśnia istotę tych procesów i ich skutki. [www.poltex].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jeśli dotychczas rozwiązania polityki fiskalnej miały charakter narodowy, ukształtowany historycznie pod wpływem specyficznych, krajowych czynników społeczno-ekonomiczno-politycznych, to w warunkach globalizacji w coraz większym stopniu są one przyjmowane pod wpływem zjawisk wynikających bezpośrednio z intensyfikacji istniejących i powstawania nowych powiązań i zależności ekonomicznych, finansowych, społeczno-kulturowych i politycznych między państwami i społecznościami. Współczesna polityka fiskalna uwzględnia ponadnarodowe regulacje dotyczące zasad zarządzania długiem publicznym, polityki podatkowej, kwestii świadczeń społecznych, zasad udzielania pomocy publicznej, nadzoru budżetów publicznych ze strony organów UE czy też regulacji mających na celu zwiększenie dyscypliny krajowej polityki fiskalnej. Oznacza to, że podlega ona coraz większym wpływom związanym z rozbudową ponadnarodowych ram instytucjonalnych jednoczącej się Europy oraz w coraz większym stopniu uwarunkowana jest szokami zewnętrznymi. Podręcznik jest adresowany głównie do studiujących na kierunkach związanych z finansami oraz na kierunku ekonomia. Tematyka pomyślana jest tak, że może stanowić uzupełnienie podstawowego podręcznika do przedmiotu finanse publiczne, realizowanego na pierwszym stopniu studiów, bądź też może być jednym z podręczników do przedmiotu polityka fiskalna, polecanych studentom drugiego stopnia. Drugą grupą adresatów tej książki są specjaliści z dziedziny finansów publicznych, słuchacze studiów podyplomowych oraz osoby zajmujące się polityką finansową w praktyce gospodarczej. [http://ksiegarnia-ue.com.pl]
Spis treści : Wprowadzenie ; Cele, uwarunkowania i obszary działania współczesnej polityki fiskalnej ; Instrumenty podatkowe polityki fiskalnej ; Instrumenty wydatkowe polityki fiskalnej ; Deficyt budźetowy i dług publiczny a polityka fiskalna w warunkach globalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mieszkanie zaspokaja podstawowe potrzeby człowieka. Na rynku jednak jest dobrem luksusowym ze względu na wysoką barierę dostępności cenowej, uniemożliwiającą realizację potrzeb mieszkaniowych wielu rodzin. Na zakup mieszkania nie mogą sobie pozwolić przede wszystkim grupy społeczne o niskich dochodach i relatywnie niskiej zdolności kredytowej, głównie rodziny młode i wielodzietne. Grupy te potrzebują szczególnego wsparcia ze strony państwa, umożliwiającego im poprawę warunków mieszkaniowych. Jednym z narzędzi wsparcia jest opisana w monografii koncepcja innowacyjnego produktu bankowego adresowanego do beneficjentów świadczenia „Rodzina 500+”, w szczególności do rodzin defaworyzowanych rynkowo. Koncepcja ta została opracowana w ramach projektu pn. Model innowacyjnego instrumentu finansowego wspierającego rozwój mieszkalnictwa – od koncepcji do wdrożenia, finansowanego ze środków MNiSW w ramach programu „Dialog”. Monografia zawiera propozycję preferencyjnego kredytu mieszkaniowego „Mieszkanie własnościowe 500+”. Innowacyjność tego produktu polega na wsparciu beneficjentów świadczenia „Rodzina 500+” przez państwo poprzez gwarancję wkładu własnego udzielaną przez Bank Gospodarstwa Krajowego, co oznacza brak wymogu wniesienia wkładu własnego, oraz poprzez automatyczne skierowanie świadczenia z programu „Rodzina 500+” na spłatę kredytu mieszkaniowego w banku. Wyniki badania warunków i potrzeb mieszkaniowych oraz rekomendacje sformułowane przez autorów publikacji pozwolą na opracowanie zestawu trwałych, efektywnych i inkluzywnych rozwiązań wdrożeniowych w polityce społecznej państwa na przyszłość, tworzących podstawy nowoczesnej gospodarki o zrównoważonym rozwoju. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63.2 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Biznesplan : model najlepszych praktyk / Jerzy T. Skrzypek. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, cop. 2009. - 238 s. : il. ; 24 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
Forma i typ
Temat
Instytucja: Wydawnictwo Poltext
Książka przedstawia zestaw zasad i procedur opracowania biznesplanu określany mianem modelu najlepszych praktyk, który jest wynikiem wieloletnich doświadczeń Autora. W kolejnych rozdziałach omówione zostały elementy modelu, proces konstruowania studium wykonalności i biznesplanu oraz wzajemne związki między nimi, a także plan strategiczny, marketingowy i organizacyjny. Szczególną uwagę poświęcono przygotowaniu planu finansowego projektu, w tym zasad sporządzania prognoz oraz analiz finansowych. Autor wyjaśnia także, jak zastosować omawiany model w celu przygotowania projektów współfinansowanych przez Unię Europejską. Zainteresuje zarówno przedsiębiorców, jak i osoby sporządzające biznesplany. Z publikacji mogą korzystać także studenci uczelni biznesowych oraz uczestnicy kursów i treningów menedżerskich. Integralną część książki stanowi płyta CD, na której znajdują się dodatkowe materiały edukacyjne, które powinny pomóc czytelnikom w poszerzeniu wiedzy i umiejętności z zakresu szeroko rozumianej problematyki sporządzania biznesplanów. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Praca (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej