Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(3)
Forma i typ
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Książki
(3)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Planeta 11
(3)
Autor
Appignanesi Richard (1940- )
(1)
Bikont Piotr (1955-2017)
(1)
Buła Sebastian
(1)
Chmielewski Daniel (1983- )
(1)
Harasymowicz Sława
(1)
Spiegelman Art (1948- )
(1)
Szot Wojciech (1986- )
(1)
Tokarczuk Olga (1962- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Holokaust
(1)
Spiegelman, Art (1948- )
(1)
Spiegelman, Władysław (1906-1982)
(1)
Tokarczuk, Olga (1962- )
(1)
Temat: dzieło
Anna In w grobowcach świata
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Komiks
(2)
Adaptacja komiksowa
(1)
Komiks autobiograficzny
(1)
Powieść graficzna
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Pacjent Freuda, Siergiej Pankajew przeszedł do historii jako "człowiek-wilk". Niezwykły opis jego snów oraz oryginalna i odważna ich analiza dokonana przez Freuda w pracy "Z historii nerwicy dziecięcej" odcisnęły piętno na współczesnej kulturze. Wokół wpływu nieuświadomionych treści o seksualnym charakterze na psychikę człowieka powstało dziesiątki książek, filmów czy... komiksów. W opowieści Sławy Harasymowicz i Richarda Appignanesi podglądamy skomplikowane życie "człowieka-wilka" i jego spotkanie z Freudem, by odkryć źródła szaleństwa. Styl Harasymowicz jest niezwykły dla komiksowego medium. (...) Jej rysunki są pełne pasji, emocji i zaangażowania. (Eye Magazin) Forma kolażu ''o krok od rozpadnięcia się na kawałki'', idealnie wpasowuje się w psychologiczne rozchwianie bohatera, jak i samą psychoanalizę (ArtBazaar) Sława Harasymowicz - urodzona w Polsce artystka, absolwentka Royal College of Art, doktorantka w londyńskim Fine Art at University of the Arts / Central Saint Martins College of Art and Design. Dwukrotna laureatka 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Komiksy (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mity powstają dopóki istnieją ludzie, którzy chcą ich słuchać. Współcześni aojdzi nadal snują opowieści o początkach naszego świata a do ich grona w wielkim stylu dołączają Olga Tokarczuk i Daniel Chmielewski przypominając nam historię sumeryjskiej bogini uwięzionej w krainie zmarłych. Opowieść, którą czytelnicy i czytelniczki mogą znać z powieści Tokarczuk "Anna In w grobowcach świata" zyskała nową wersję! Niedaleka przyszłość. Nina Szubur rusza na ratunek swojej ukochanej, uwięzionej w podziemiach miasta Uruk, Inanny. W ciągu kilku dni świat, który znała Nina, okaże się misternie utkaną siecią kłamstw i zależności, a od jej działań zależeć będzie życie nie tylko Inanny, ale i wszystkich mieszkańców Uruk. Daniel Chmielewski, autor m.in. "Zapętlenia" i "Podglądu" (do scenariusza Marcina Podolca) podjął się niezwykle ambitnego zadania. Podróż korytarzami, windami, przez komnaty i ogrody podziemnego świata to wielka opowieść o poszukiwaniu sensu istnienia, w której spotykają się światy rodem z wizji Ballarda i starożytnego mitu. "Ja, Nina Szubur" jest dziełem zaskakującym odwagą wizji i wspaniałą opowieścią o nas samych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Komiksy (1 egz.)
Książka
W koszyku
Maus : opowieść ocalałego / Art Spiegelman ; tłumaczenie Piotr Bikont. - Wydanie 2. - Warszawa : Prószyński Media : Wydawnictwo Komiksowe, copyright 2016. - 297, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
„Maus” powszechnie jest uważany za najważniejszy komiks w historii. Art Spiegelman w formie powieści graficznej opowiedział historię życia swojego ojca, więźnia Auschwitz, Władka Szpigelmana. Równolegle z nią sportretował w „Mausie” trudy życia z ojcem - ocalałym z Holokaustu.
„Maus” to jedna z najważniejszych opowieści o Holokauście, stawiająca trudne pytania, na które autor próbuje znaleźć odpowiedź w nowatorski sposób. Umiejscawiając realistyczną opowieść w komiksowym medium, stosując przerysowanie i karykaturę, Art Spiegelman zbliżył się, jak nikt inny przed nim, do ukazania swoistej niewyrażalności, monstrualności Holokaustu, a poprzez autobiograficzne odniesienia wytworzył napięcie cechujące najwybitniejsze dzieła literackie. Żaden komiks w historii tego medium nie doczekał się tylu recenzji - również negatywnych i polemicznych - a przyznanie Spiegelmanowi nagród do tej pory zarezerwowanych dla literatury poważnej (m.in.: National Book Critics Circle Award, Pulitzer Prize), ułatwiło wielu twórcom powieści graficznych dotarcie do czytelników do tej pory unikających komiksów. Jednocześnie „Maus” stał się komiksem wzorem, pierwszym komiksowym arcydziełem („The New Yorker”), z którym krytycy i czytelnicy zestawiają inne dzieła komiksowe, zwłaszcza biograficzne i historyczne. [EMPIK.COM]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Komiks (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej