243617
Książka
W koszyku
Wprowadzanie ekoinnowacji w przedsiębiorstwach staje się nieuniknione. Istotne wydaje się bowiem uwzględnienie efektów ekoinnowacji oraz rozwiązanie problemów cywilizacyjnych na drodze wdrożenia ekoinnowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwach. Celowość wprowadzania ekoinnowacji jest coraz częściej dostrzegana przez przedstawicieli przedsiębiorstw, ponieważ rośnie świadomość wpływu własnej działalności na środowisko i konieczności stawania się odpowiedzialnymi. Ekoinnowacje stanowią zarówno wyzwanie, jak i wielką szansę dla przedsiębiorstw ze względu na możliwość uzyskania efektów ekonomicznych w postaci zmniejszenia kosztów działalności i poprawy wizerunku przedsiębiorstwa. Dlatego też państwa Unii Europejskiej, aby wzmacniać konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku, muszą zwiększyć tempo tworzenia ekoinnowacji. Innowacje powodują powszechne rozprzestrzenianie się wiedzy, a skuteczne innowacje ekologiczne przynoszą również pozytywne efekty zewnętrzne (wpływ na środowisko), które są źródłem korzyści społecznych, podczas gdy koszty ponoszą raczej same przedsiębiorstwa, które opracowują i wprowadzają innowacje ekologiczne. To właśnie ze względu na pozytywne efekty zewnętrzne (przyrost wiedzy, zmiany dokonujące w fazie adaptacji i dyfuzji) innowacje ekologiczne są pożądane przez społeczeństwo. Na podstawie dostępnej literatury przedmiotu na temat ekoinnowacji (przy wykorzystaniu przez autora metody analizy piśmiennictwa) wyłoniono przesłanki skłaniające do podjęcia problemu badawczego dotyczącego efektów tego zjawiska.[http://wydawnictwo.sgh.waw.pl].
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 175.3 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 209-238.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej