243705
Książka
W koszyku
Spis treści: I. Wstęp ; II. Trend w perspektywie badań socjologicznych ; III. Jak socjologowie rozumieją kategorię "trend"? ; IV. Znaczenie trendów w poznaniu i rozumieniu zmian w otoczeniu rynkowym człowieka ; V. Pojęcie i pomiar trendów w ekonomii ; VI. Współczesne megatrendy w konsumpcji ; VII. Informatologia w analizie trendów ; VIII. Konotacja i denotacja "trendu" ; IX. Morfologia trendu. Postrzeganie trendów w filozoficznej refleksji nad historią ; X. Trendy w wartościowaniu. Wartościowanie trendów ; XI. Aksjologiczne i ontologiczne aspekty trendów ; XII. Zakończenie ; XIII. Bibliografia ; Nota o autorach.
Coraz powszechniejsza staje się świadomość konieczności kompleksowego, interdyscyplinarnego interpretowania rzeczywistości, a jednym z kluczowych pojęć służących zrozumieniu współczesności staje się pojęcie trendu. Wiedza o trendach stanowi próbę stworzenia nowej narracji, która pozwoli nie tylko rozumieć, ale również efektywniej działać w tej nowej rzeczywistości. Tradycyjne modele myślenia, metody badawcze uległy dewaluacji, nie spełniają stawianych im oczekiwań. Stąd pojawia się potrzeba nowego myślenia, nowych metod badawczych, nowego podejścia naukowego. Rozumienie trendów, a tym samym świata współczesnego ułatwiają interdyscyplinarne analizy statystyczne, badania jakościowe, analizy hermeneutyczne i aksjologiczne. Służą one rozumieniu teraźniejszości, ale też przewidywaniu przyszłości. Z recenzji prof. Leszka Kleszcza
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35.1 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 209-227.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikację sfinansowano ze środków Dziekana Wydziału Humanistycznego UWM w Olsztynie.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej