Sorting
Source
Katalog zbiorów Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie
(3)
Form of Work
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Książki
(3)
Proza
(1)
Status
available
(3)
Branch
Planeta 11
(3)
Author
Appignanesi Richard (1940- )
(1)
Bikont Piotr (1955-2017)
(1)
Buła Sebastian
(1)
Chmielewski Daniel (1983- )
(1)
Harasymowicz Sława
(1)
Spiegelman Art (1948- )
(1)
Szot Wojciech (1986- )
(1)
Tokarczuk Olga (1962- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Subject
Holokaust
(1)
Spiegelman, Art (1948- )
(1)
Spiegelman, Władysław (1906-1982)
(1)
Tokarczuk, Olga (1962- )
(1)
Subject: work
Anna In w grobowcach świata
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Komiks
(2)
Adaptacja komiksowa
(1)
Komiks autobiograficzny
(1)
Powieść graficzna
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Pacjent Freuda, Siergiej Pankajew przeszedł do historii jako "człowiek-wilk". Niezwykły opis jego snów oraz oryginalna i odważna ich analiza dokonana przez Freuda w pracy "Z historii nerwicy dziecięcej" odcisnęły piętno na współczesnej kulturze. Wokół wpływu nieuświadomionych treści o seksualnym charakterze na psychikę człowieka powstało dziesiątki książek, filmów czy... komiksów. W opowieści Sławy Harasymowicz i Richarda Appignanesi podglądamy skomplikowane życie "człowieka-wilka" i jego spotkanie z Freudem, by odkryć źródła szaleństwa. Styl Harasymowicz jest niezwykły dla komiksowego medium. (...) Jej rysunki są pełne pasji, emocji i zaangażowania. (Eye Magazin) Forma kolażu ''o krok od rozpadnięcia się na kawałki'', idealnie wpasowuje się w psychologiczne rozchwianie bohatera, jak i samą psychoanalizę (ArtBazaar) Sława Harasymowicz - urodzona w Polsce artystka, absolwentka Royal College of Art, doktorantka w londyńskim Fine Art at University of the Arts / Central Saint Martins College of Art and Design. Dwukrotna laureatka 
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Komiksy (1 egz.)
Book
In basket
Mity powstają dopóki istnieją ludzie, którzy chcą ich słuchać. Współcześni aojdzi nadal snują opowieści o początkach naszego świata a do ich grona w wielkim stylu dołączają Olga Tokarczuk i Daniel Chmielewski przypominając nam historię sumeryjskiej bogini uwięzionej w krainie zmarłych. Opowieść, którą czytelnicy i czytelniczki mogą znać z powieści Tokarczuk "Anna In w grobowcach świata" zyskała nową wersję! Niedaleka przyszłość. Nina Szubur rusza na ratunek swojej ukochanej, uwięzionej w podziemiach miasta Uruk, Inanny. W ciągu kilku dni świat, który znała Nina, okaże się misternie utkaną siecią kłamstw i zależności, a od jej działań zależeć będzie życie nie tylko Inanny, ale i wszystkich mieszkańców Uruk. Daniel Chmielewski, autor m.in. "Zapętlenia" i "Podglądu" (do scenariusza Marcina Podolca) podjął się niezwykle ambitnego zadania. Podróż korytarzami, windami, przez komnaty i ogrody podziemnego świata to wielka opowieść o poszukiwaniu sensu istnienia, w której spotykają się światy rodem z wizji Ballarda i starożytnego mitu. "Ja, Nina Szubur" jest dziełem zaskakującym odwagą wizji i wspaniałą opowieścią o nas samych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Komiksy (1 egz.)
Book
In basket
Maus : opowieść ocalałego / Art Spiegelman ; tłumaczenie Piotr Bikont. - Wydanie 2. - Warszawa : Prószyński Media : Wydawnictwo Komiksowe, copyright 2016. - 297, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
„Maus” powszechnie jest uważany za najważniejszy komiks w historii. Art Spiegelman w formie powieści graficznej opowiedział historię życia swojego ojca, więźnia Auschwitz, Władka Szpigelmana. Równolegle z nią sportretował w „Mausie” trudy życia z ojcem - ocalałym z Holokaustu.
„Maus” to jedna z najważniejszych opowieści o Holokauście, stawiająca trudne pytania, na które autor próbuje znaleźć odpowiedź w nowatorski sposób. Umiejscawiając realistyczną opowieść w komiksowym medium, stosując przerysowanie i karykaturę, Art Spiegelman zbliżył się, jak nikt inny przed nim, do ukazania swoistej niewyrażalności, monstrualności Holokaustu, a poprzez autobiograficzne odniesienia wytworzył napięcie cechujące najwybitniejsze dzieła literackie. Żaden komiks w historii tego medium nie doczekał się tylu recenzji - również negatywnych i polemicznych - a przyznanie Spiegelmanowi nagród do tej pory zarezerwowanych dla literatury poważnej (m.in.: National Book Critics Circle Award, Pulitzer Prize), ułatwiło wielu twórcom powieści graficznych dotarcie do czytelników do tej pory unikających komiksów. Jednocześnie „Maus” stał się komiksem wzorem, pierwszym komiksowym arcydziełem („The New Yorker”), z którym krytycy i czytelnicy zestawiają inne dzieła komiksowe, zwłaszcza biograficzne i historyczne. [EMPIK.COM]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. Komiks (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again