247149
Book
In basket
Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy rozpoczyna się od prezentacji przedsiębiorstwa jako podmiotu procesu internacjonalizacji. Omówione zostały różnice pomiędzy internacjonalizacją a globalizacją, podkreślony dualny charakter procesów oraz wskazane zostały podstawy teoretyczne internacjonalizacji. W dalszej części zidentyfikowano czynniki wpływające na dynamikę tego procesu, scharakteryzowano najważniejsze trendy strukturalne w sektorach produkcyjnych oraz międzynarodowej polityce handlowej i inwestycyjnej. Rozdział drugi poświęcony jest strategii internacjonalizacji. Zdefiniowana tu została strategia rozwoju międzynarodowego oraz scharakteryzowane jej przejawy. Dalej omówione zostały formy internacjonalizacji: eksport, kooperacja kontraktowa, zagraniczne inwestycje bezpośrednie, fuzje i przejęcia oraz alianse strategiczne. Rozdział kończy opis procesu decyzyjnego w zakresie wyboru strategii i formy wejścia na rynek zagraniczny. W rozdziale trzecim omówiono wybrane aspekty zarządzania przedsiębiorstwem realizującym działalność na rynkach zagranicznych. Poruszono kwestie związane z zarządzaniem produkcją i szczegółowo omówiono dwie podstawowe drogi rozwoju przedsiębiorstwa: specjalizację i dywersyfikację. Istotne miejsce zajmuje problematyka związana z rozwojem produktu przeznaczonego na rynki międzynarodowe. Omówiono również strategie konkurowania na bazie przewagi czasowej oraz relacje dostawca-producent. W następnej kolejności zgłębiono tematykę związaną z rolą unifikacji i standaryzacji w projektowaniu produktu globalnego. Zidentyfikowane zostały problemy decyzyjne w zakresie lokalizacji poszczególnych ogniw łańcucha wartości, globalnych programów marketingowych oraz globalnych posunięć konkurencyjnych. Rozdział ostatni poświęcony jest pomiarowi globalizacji: gospodarki światowej, gospodarek narodowych, sektorów oraz strategii rozwoju. Omówione zostały również sposoby pomiaru internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw. W tym celu szczegółowo omówione zostały, wsparte licznymi przykładami, najważniejsze wskaźniki analityczne jednostkowe oraz wskaźniki zagregowane (indeksy). Szeroko objaśniono zalety i ograniczenia prezentowanych mierników i sposobów pomiaru. Rozdział kończy prezentacja graficznej metody pomiaru internacjonalizacji, tzw. profilu internacjonalizacji. [24naukowa.com.pl].
Media files:
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 10 (1 egz.)
Notes:
Target audience note
Dla studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again