Stadnicka-Strzembosz Dominika
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2481)
Kozioł Paweł
(2012)
Kotwica Wojciech
(795)
Kowalska Dorota
(664)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(545)
Stadnicka-Strzembosz Dominika
(-)
Drewnowski Jacek (1974- )
(500)
Kochanowski Jan
(490)
Konopnicka Maria
(426)
Christie Agatha (1890-1976)
(407)
Roberts Nora (1950- )
(406)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(386)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(374)
Zarawska Patrycja
(374)
Popławska Anna (filolog)
(371)
Steel Danielle (1947- )
(368)
Fabianowska Małgorzata
(366)
Disney Walt (1901-1966)
(362)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(332)
Beaumont Émilie (1948- )
(324)
Zimnicka Iwona (1963- )
(311)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
King Stephen (1947- )
(300)
Gawryluk Barbara (1957- )
(281)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(274)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(270)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(270)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(268)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(267)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(265)
Trzeciak Weronika
(262)
Strzałkowska Małgorzata (1955- )
(261)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(260)
Prus Bolesław (1847-1912)
(254)
Krasicki Ignacy
(251)
Shakespeare William (1564-1616)
(247)
Tuwim Julian (1894-1953)
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Goscinny René (1926-1977)
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Szulc Andrzej
(244)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(233)
Rzehak Wojciech (1967- )
(233)
Słowacki Juliusz
(233)
Włodarczyk Barbara
(231)
Widmark Martin (1961- )
(227)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(220)
Mazan Maciejka
(220)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(219)
Ludwikowska Jolanta (1962- )
(218)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(216)
Fabisińska Liliana (1971- )
(209)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Webb Holly
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Ochab Janusz (1971- )
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Bélineau Nathalie
(194)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(194)
Marlier Marcel (1930-2011)
(193)
Ross Tony (1938- )
(192)
Willis Helena (1964- )
(190)
Kozłowska Urszula (1958-2018)
(189)
Czechowicz Józef
(188)
Supeł Barbara
(188)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(184)
Kraśko Jan (1954- )
(183)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(178)
Coben Harlan (1962- )
(177)
Marciniakówna Anna
(177)
Szal Marek
(175)
Stanecka Zofia (1972- )
(172)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(171)
Skalska Katarzyna
(171)
Astley Neville
(169)
Baker Mark (1959- )
(169)
Siemianowski Roch (1950- )
(169)
Ławnicki Lucjan
(169)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(168)
Górski Wojciech (ilustrator)
(167)
Kozak Jolanta (1951- )
(166)
Masterton Graham (1946- )
(165)
Kiss Jacek
(164)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(163)
Karpiński Marek (1948- )
(163)
Milne A. A. (1882-1956)
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Grimm Jacob (1785-1863)
(160)
Mortka Marcin (1976- )
(160)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(160)
Grisham John (1955- )
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(158)
Grimm Wilhelm (1786-1859)
(157)
Możdżyńska Aldona
(157)
Zarawska Patrycja (1970- )
(157)
Onichimowska Anna (1952- )
(156)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
Praca, inspirowana w głównej mierze myślą Hansa-Georga Gadamera i Hannah Arendt, ma charakter pytania o wychowanie, o warunek jego możliwości. Proponowane w rozprawie rozumienie fenomenu, jakim jest wychowanie, odchodzi od koncepcji przypisującej je określonemu etapowi rozwoju człowieka. Nie negując istnienia tego etapu, w którym mamy swoje uczestnictwo najpierw jako dzieci, później zaś jako rodzice czy wychowawcy, autorka kieruje się ku ujęciu wiążącemu wychowanie z całym ludzkim życiem. Fundamentalnym pytaniem dla tak rozumianego wychowania jest pytanie o dobro; o możliwość udziału człowieka w dobru; o możliwość jego poznania i posiadania. Problem polega jednak na tym, że dobra ostatecznie nie sposób ani poznać, ani też posiąść. Dążąc do niego, człowiek nieustannie staje wobec własnej bezradności i niekiedy najzupełniej skrajnego ubóstwa. Koncepcja wychowania rozumianego jako miłość widzi – paradoksalnie – jego możliwość w takim właśnie dialektycznym ruchu dążenia i braku; spełnienia i niespełnienia; w stałym napięciu między "tak" i "nie". Egzemplifikacją tej koncepcji pozostaje sokratejski Eros: wieczny tułacz, gorący miłośnik i poszukiwacz Dobra i Piękna, których nigdy ostatecznie posiąść nie może. Samo to dążenie i związana z nim negatywność, właściwa również ludzkiemu życiu, ma jednak – jak by powiedział Gadamer – swoiście produktywny, twórczy sens. Uczy bowiem tego, że o to wymykające się dobro musimy stale zabiegać; że musimy o nie wciąż na nowo pytać. Jest to punkt wyjścia, a zarazem owoc, proponowanego w pracy rozumienia fenomenu wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej