252713
Book
In basket
(Reforma Systemu Edukacji : Biblioteczka Nauczyciela)
Autorka książki interpretuje wnioski i postulaty o potrzebie scalonego nauczania na wszystkich szczeblach edukacji, aż po szkołę wyższą włącznie. W rozdziale ┬Całościowość procesu edukacji├ opisuje całościowości dotyczące nauk pedagogicznych, dydaktyki i teorii wychowania oraz całościowości kompleksowej a systemowej w pedagogice przedszkolnej. W przeciwieństwie do najnowszego Programu nauczania dla klas 1 ─ 3 z podtytułem ┬Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna├ w niniejszej książce zamieszczono projekt integrowania i szerszy w liczbie aspektów oraz oparty na przesłankach metodologicznych i teoretycznych, a nie tylko metodycznych. W podrozdziale ┬Całościowość w naukach pedagogicznych├, autorka poddaje analizie całość i część w poznaniu naukowym. Omawia, czym jest i na czym polega systemologia, ┬paradygmat├, ┬system├. Opisana jest tu także całościowość systemowa w pedagogice i jej rodzaje. Przedstawiono teorię systemów i jej założeń badawczych, a w podrozdziale ┬Całościowość w dydaktyce i teorii wychowania├, zapoznajemy się z całościami treściowymi w nauczaniu, doświadczeniami i teoriami pedagogicznymi. Książka przybliża kryteria doboru i układu treści kształcenia oraz istotę systemu wychowania i systemowej metodyki zajęć w przedszkolu. Autorka opisuje, jak powinny wyglądać przygotowania nauczycielki do pracy z dziećmi, czego powinno się wymagać od nauczycielki. Omawia i wypisuje przykładową formę konspektu zajęcia. Bardzo szczegółowo wymienia i omawia wszystkie metody nauczania oraz idee tematów systemowych. Materiały zawarte w tym opracowaniu ilustrują rozwiązania inspirowane ideą edukacji całościowej, której współautorami są nauczycielki klas I ─ III.
Media files:
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 29 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again