245552
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Sprzęgła 1.1. Wiadomości podstawowe 1.1.1. Określenia i podział 1.1.2. Dobór sprzęgieł 1.2. Sprzęgła nierozłączne 1.2.1. Sprzęgła sztywne 1.2.2. Sprzęgła samonastawne 1.2.2.1. Sprzęgła kątowe (przegubowe) 1.2.2.2. Sprzęgła uniwersalne 1.2.3. Sprzęgła podatne 1.2.3.1. Charakterystyki sprzęgieł podatnych 1.2.3.2. Współpraca sprzęgła podatnego z maszyną 1.2.3.3. Rozwiązania konstrukcyjne 1.2.3.4. Obliczenia konstrukcyjne 1.2.3.5. Dobór sprzęgieł podatnych 1.3. Sprzęgła sterowane 1.3.1. Sprzęgła sterowane mechanicznie 1.3.1.1. Sprzęgła przełączane synchronicznie 1.3.1.2. Sprzęgła przełączane asynchronicznie 1.3.2. Sprzęgła indukcyjne sterowane elektromagnetycznie 1.3.2.1. Zasada działania 1.3.2.2. Rozwiązania konstrukcyjne 1.4. Sprzęgła samoczynne 1.4.1. Sprzęgła mechaniczne 1.4.1.1. Sprzęgła odśrodkowe 1.4.1.2. Sprzęgła bezpieczeństwa 1.4.1.3. Sprzęgła jednokierunkowe 1.5. Sprzęgła hydrokinetyczne 1.5.1. Zasada działania 1.5.2. Charakterystyki sprzęgieł hydrokinetycznych 1.5.3. Bilans cieplny sprzęgieł hydrokinetycznych 1.5.4. Współpraca sprzęgła hydrokinetycznego z maszyną roboczą 1.5.5. Rozwiązania konstrukcyjne 1.5.5.1. Ogólna klasyfikacja sprzęgieł hydrokinetycznych 1.5.5.2. Sprzęgła o stałej charakterystyce 1.5.5.3. Sprzęgła z regulowanymi charakterystykami 1.5.6. Dobór sprzęgieł hydrokinetycznych 2. Hamulce 2.1. Wiadomości podstawowe 2.2. Hamulce promieniowe 2.2.1. Hamulce klockowe 2.2.1.1. Kinematyka hamulców klockowych 2.2.1.2. Rozwiązania konstrukcyjne 2.2.1.3. Elementy hamulców 2.2.1.4. Obliczenia konstrukcyjne 2.2.1.5. Nagrzewanie hamulców 2.2.1.6. Dobór hamulców klockowych 2.2.2. Hamulce taśmowe 2.3. Hamulce osiowe (tarczowe) 2.3.1. Kinematyka hamulców osiowych 2.3.2. Rozwiązania konstrukcyjne 2.4. Hamulce specjalne 2.4.1. Hamulce osiowe wbudowane w silniki elektryczne 2.4.2. Hamulce odśrodkowe 2.4.3. Hamulce hydrokinetyczne 3. Przekładnie zębate 3.1. Wprowadzenie do problematyki przekładni zębatych 3.1.1. Zasada działania i klasyfikacja przekładni zębatych 3.1.2. Zakres zastosowań i współczesne tendencje rozwoju 3.2. Podstawowe pojęcia z geometrii i kinematyki zazębienia 3.2.1. Koła zębate walcowe o zębach prostych 3.2.1.1. Podstawowe pojęcia i wymiary 3.2.1.2. Podstawowe prawo zazębienia 3.2.1.3. Zarys zęba 3.2.1.4. Zarys ewolwentowy 3.2.1.5. Współpraca zarysów ewolwentowych, punkt przyporu, linia przyporu, odcinek przyporu 3.2.1.6. Wskaźnik zazębienia 3.2.1.7. Przegląd metod obróbki kół zębatych 3.2.1.8. Graniczna liczba zębów 3.2.1.9. Graniczne wartości współczynników przesunięcia zarysu 3.2.1.10.Grubość zęba z przesunięciem zarysu mierzona na okręgu podziałowym 3.2.1.11.Grubość zęba na dowolnym okręgu 3.2.1.12.Przesunięcie zarysów 3.2.2. Koła zębate walcowe o zębach śrubowych (skośnych) 3.2.2.1. Podstawowe wymiary geometryczne 3.2.2.2. Czołowy i normalny kąt zarysu, linia zęba, kąt pochylenia linii zęba 3.2.2.3. Zastępcza liczba zębów 3.2.2.4. Graniczna liczba zębów 3.2.2.5. Przesunięcie zarysów 3.2.2.6. Wskaźnik zazębienia 3.2.2.7. Koła zębate walcowe daszkowe 3.2.3. Koła zębate walcowe o kołowołukowym zarysie zębów 3.2.3.1. Uwagi wstępne 3.2.3.2. Szczególne cechy zazębienia Nowikowa 3.2.3.3. Podstawowe wymiary geometryczne 3.2.3.4. Zalety i wady przekładni z zarysem kołowołukowym zębów 3.2.4. Koła zębate stożkowe 3.2.4.1. Wiadomości podstawowe 3.2.4.2. Stożki podziałowe i czołowe (dopełniające). Koła zastępcze 3.2.4.3. Graniczna liczba zębów. Przesunięcie zarysów kół stożkowych 3.2.4.4. Cechy geometryczne kół stożkowych o zębach prostych 3.2.4.5. Odmiany szczególne kół stożkowych o zębach prostych 3.2.4.6. Podstawowe wymiary kół stożkowych o zębach skośnych i łukowych 3.2.5. Ogólne wiadomości o przekładniach śrubowych 3.2.5.1. Rodzaje, właściwości i zastosowanie 3.2.5.2. Przekładnie śrubowe walcowe 3.3. Obciążenia zębów 3.3.1. Nominalna siła międzyzębna w kołach walcowych 3.3.2. Obciążenia zewnętrzne, wyznaczenie współczynnika przeciążenia KA 3.3.3. Obciążenia wewnętrzne, wyznaczenie współczynnika sił dynamicznych Kv 3.3.3.1. Metoda A 3.3.3.2. Metoda B 3.3.3.3. Metoda C 3.3.4. Rozkład obciążenia zęba wzdłuż szerokości koła. Wyznaczenie współczynników KH?, F?, i KB? 3.3.4.1. Efektywny błąd przylegania zębów F?y dla kół z niemodyfikowaną linią zębów 3.3.4.2. Efektywny błąd przylegania zębów F?y dla kół z modyfikowaną linią zębów 3.3.4.3. Obliczanie współczynników KH?, KF? i KB? nierównomiernego rozkładu obciążenia zdłuż szerokości koła 3.3.5. Rozkład wypadkowej siły międzyzębnej na współpracujące pary zębów w przekroju czołowym 3.3.5.1. Wyznaczanie współczynników KH?, KF?, KB? metodą B 3.3.5.2. Wyznaczanie współczynników KH?, KF?, KB? metodą przybliżoną (metodą C) 3.3.5.3. Wpływ kąta pochylenia zębów na zjawisko zatarcia; wyznaczenie współczynnika KBy 3.4. Obliczenia wytrzymałościowe walcowych kół zębatych 3.4.1. Uwagi wstępne 3.4.2. Warunek wytrzymałościowy dla zmęczenia powierzchniowego 3.4.2.1. Naprężenia na powierzchni styku 3.4.2.2. Naprężenia dopuszczalne O+HP na powierzchni styku zębów 3.4.2.3. Stykowa wytrzymałość zmęczeniowa O+H lim materiałów kół zębatych 3.4.3. Warunek wytrzymałościowy dla złamania zmęczeniowego 3.4.3.1. Naprężenia obliczeniowe w stopie zęba 3.4.3.2. Naprężenia dopuszczalne O+FP dla złamania zmęczeniowego 3.4.3.3. Wytrzymałość zmęczeniowa przy zginaniu O+F lim dla materiałów kół zębatych 3.4.4. Sprawdzenie warunku zatarcia 3.4.4.1. Wyznaczenie temperatury chwilowej na powierzchni zęba 3.4.4.2. Wyznaczenie temperatury TM powierzchni zęba przed wejściem w obszar obciążenia 3.4.4.3. Kryterium zatarcia oparte na maksymalnej temperaturze styku 3.4.4.4. Kryterium zatarcia oparte na średniej temperaturze styku 3.4.4.5. Temperatura zatarcia 3.4.4.6. Współczynnik bezpieczeństwa przy zatarciu 3.4.5. Wstępny dobór wymiarów kół walcowych; uwagi dotyczące obliczeń wytrzymałościowych 3.5. Obliczenia wytrzymałościowe kół stożkowych 3.5.1. Wprowadzenie 3.5.1.1. Wyznaczenie parametrów kół zastępczych występujących w obliczeniach ytrzymałościowych" 3.5.2. Obciążenie zębów kół stożkowych 3.5.2.1. Obciążenie nominalne 3.5.2.2. Obciążenie obliczeniowe 3.5.3. Warunek wytrzymałościowy dla zmęczenia powierzchniowego 3.5.4. Warunek wytrzymałościowy dla złamania zmęczeniowego 3.5.5. Sprawdzenie warunku zatarcia 3.5.6. Wstępny dobór parametrów kół stożkowych 3.6. Problemy materiałowe w konstrukcji kół zębatych 3.6.1. Wpływ wytopu na jakość materiału 3.6.2. Wpływ walcowania na jakość materiału 3.6.3. Wpływ obróbki cieplnej i cieplno-chemicznej na jakość materiału 3.6.3.1. Obróbka cieplna 3.6.3.2. Obróbka cieplno-chemiczna 3.6.4. Wybór i kojarzenie materiałów 3.7. Smarowanie przekładni zębatych 3.7.1. Oleje przekładniowe produkcji polskiej 3.7.2. Sposoby smarowania przekładni zębatych 3.7.2.1. Smarowanie zanurzeniowe 3.7.2.2. Smarowanie obiegowe 3.8. Wybór parametrów przekładni zębatych walcowych 3.8.1. Zadanie optymalizacyjne w projektowaniu przekładni zębatych 3.8.1.1. Pojęcie optymalnej konstrukcji przekładni zębatej. Kryteria optymalizacyjne 3.8.1.2. Model matematyczny konstrukcji przekładni zębatej 3.8.1.3. Metody optymalizacji stosowane w projektowaniu przekładni zębatych 3.8.2. Optymalny wybór niektórych cech konstrukcyjnych kół zębatych 3.8.2.1. Wybór optymalnej liczby zębów zębnika 3.8.2.2. Kryteria wyboru kątów zarysu, szerokości kół i kąta pochylenia zębów 3.8.2.3. Wybór liczby stopni redukcji i ich przełożeń 3.8.2.4. Wybór sumy współczynników przesunięcia zarysu i jej podziału na zębnik i koło 3.8.3. Uwagi o komputerowo wspomaganym projektowaniu przekładni zębatych 3.9. Podstawy teorii przekładni planetarnych 3.9.1. Uwagi wstępne 3.9.2. Pojęcia podstawowe 3.9.2.1. Nomenklatura 3.9.2.2. Przełożenie 3.9.2.3. Liczba stopni swobody 3.9.3. Wyznaczanie przełożeń w płaskich przekładniach planetarnych 3.9.3.1. Metoda graficzno-analityczna (Kutzbacha) 3.9.3.2. Metoda analityczna (Willisa); przełożenie bazowe 3.9.4. Warunki montażowe w płaskich przekładniach planetarnych 3.9.4.1. Warunek współosiowości 3.9.4.2. Warunek sąsiedztwa 3.9.4.3. Warunek równomiernego rozmieszczenia kół obiegowych 3.9.5. Sprawność przekładni planetarnych płaskich 3.9.5.1. Uwagi wstępne 3.9.5.2. Podstawowe równania przekładni planetarnych 3.9.5.3. Analiza podstawowych równań przekładni planetarnych 3.9.6. Przepływ mocy w płaskich przekładniach planetarnych 3.9.7. Wyznaczanie sił w płaskich przekładniach planetarnych" 3.9.8. Kinematyka przekładni zębatych w układach napędowych robotów 3.9.8.1. Ogólne zasady analizy kinematycznej przekładni zębatych w układach napędowych robotów 3.9.8.2. Kinematyka przekładni planetarnych przestrzennych 3.10. Przekładnie ślimakowe 3.10.1. Rodzaje przekładni ślimakowych. Materiały 3.10.2. Wymiary geometryczne ślimaka walcowego 3.10.3. Graniczna liczba zębów, kąt zarysu, przesunięcie zarysu 3.10.4. Geometria koła ślimakowego. Odległość osi 3.10.5. Podstawowe zależności kinematyczne. Przełożenie przekładni 3.10.6. Siły w zazębieniu. Sprawność przekładni 3.10.7. Obliczanie przekładni ślimakowych 3.10.7.1.Warunki współpracy zębów i kryteria obliczeniowe 3.10.7.2.Obliczenia zmęczeniowe na naprężenia stykowe 3.10.7.3.Obliczanie przekładni na zginanie zębów koła ślimakowego 3.10.7.4. Materiały i naprężenia dopuszczalne 3.10.7.5. Obliczanie przekładni na rozgrzewanie 3.10.7.6. Uwagi o konstrukcji i normalizacji przekładni ślimakowych 4. Przekładnie łańcuchowe 4.1. Ogólna charakterystyka przekładni łańcuchowych 4.2. Obciążenie ogniwa w czasie obiegu łańcucha 4.3. Nierównomierność biegu łańcucha 4.4. Łańcuchy drabinkowe 4.5. Koła zębate dla łańcucha rolkowego 4.6. Łańcuchy zębate 5. Przekładnie pasowe 5.1. Ogólna charakterystyka przekładni pasowych 5.2. Moc przekładni cięgnowej 5.3. Przekładnie z pasami płaskimi 5.4. Wyznaczanie długości pasa 5.5. Napięcia w cięgnach i obciążenia wałów 5.6. Kinematyka przekładni pasowej 5.7. Wytrzymałość i trwałość pasów 5.8. Przekładnie pasowe klinowe 5.9. Przekładnie z pasem zębatym 6. Przekładnie cierne 6.1. Ogólna charakterystyka przekładni ciernych 6.2. Dobór materiałów pary ciernej 6.3. Poślizg w przekładni ciernej 6.4. Moc przekładni ciernej 6.5. Sprawność przekładni ciernej 6.6. Obliczenia wytrzymałościowe przekładni ciernej 6.7. Obliczanie elementów ciernych na zużycie 6.8. Obliczanie elementów ciernych na zatarcie 6.9. Przykłady rozwiązań konstrukcyjnych przekładni ciernych o bezstopniowej regulacji prędkości obrotowej
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 161.2 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Dla studentów wydz. mechanicznych wyższych szkół technicznych oraz dla inżynierów mechaników
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej